اکبر گنجی پس از اعتصاب غذای طولانی موفق به دریافت مرخصی شد او که خود زمانی عضو سپاه بوده حالا به مخالف رهبری تبدیل شده واز کنفرانس برلین تا کنون در زندان است.
 
اکبر گنجی در کنفرانس مطبوعاتی پس از مرخصی

گنجی پس از رهایی موقت در مصاحبه با خبرنگارها چنین گفت:
فشارهای داخلی و بین المللی برای آقایان زیاد شد و دیدند که من هم کوتاه نمی آیم و مرحله به مرحله هم شرایط ام را سخت تر کردم چنانکه قند را قطع کردم و گفتم از روز جمعه آب و چای همدر مورد بیماری آسم هم وی تاکید کرد که در سال 82 دکتر مصطفی معین که در آسم شناسی متخصص است و یک پزشک دیگر او را معاینه کرده و نوشته اند که او مبتلا به آسم شده است. نخواهم خورد ناچار تن به مرخصی من دادند.
آقای گنجی تهدید کرد که اگر خلاف وعده ها رفتار شود و او بدون معالجه به زندان بازگردد دوباره اعتصاب غذا خواهد کرد و علاوه بر آن حرفهای تازه ای خواهد داشت که بزند.
وی که اخیرا جلد دوم "مانیفست جمهوریخواهی" خود را منتشر کرده است در پاسخ به اینکه آیا در زندان به کتاب دسترسی دارد گفت: " من یک مجموعه کتابهای شخصی دارم که بتدریج در زندان فراهم آورده ام. خانواده ام کتبهای مورد نیاز مرا تهیه می کنند و به زندان می سپارند که پس از دو سه هفته به من داده می شود. کار اصلی من نوشتن و مطالعه است."
آقای گنجی در دفتر دوم مانیفست جمهوریخواهی مستقیما شخص رهبر جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داده و روش او را در رهبری به "سلطانیسم" توصیف کرده است. او در پاسخ به این سوال که انتقادهایی که از مقامات عالیرتبه کشور داشتید باعث نشد که تغییری در رفتار با شما در زندان صورت گیرد، گفت: "نه، در این روزها نه. چون نگران اعتصاب غذای من بودند."

"من 5 سال و دو ماه است زندان ام. 57 ماه از این مدت را از ارتباط تلفنی محروم بوده ام. مطلقا مجاز نبوده ام با کسی حرف بزنم حتی خانواده ام. بعلاوه، مرخصی هایی که به دیگران داده می شود به من داده نمی شود. برای همین فقط 65 روز مرخصی داشته ام. حق مرخصی استعلاجی هم از من دریغ شده بود که امیدوارم این یک مورد را امکان بدهند درمان بیماری بکنم."

آقای گنجی در این باره که چرا فکر می کند رفتار با او متفاوت از دیگر زندانیان بوده و سختگیری بیشتری نسبت به او وجود داشته می گوید: "نظرات من نسبت به دوستان دیگر قبل از زندان و در طول دوره زندان رادیکال تر بوده است. بسیاری از دوستان در دوره زندان سکوت کرده اند در حالی که من 5 -6 جلد کتاب تالیف کرده ام. دو سه عنوان از این کتابها مجوز داشت و ولی یک مورد هم چاپ شد که قاضی مرتضوی دستور داد آن را از چاپخانه جمع کردند و بردند خمیر کردند."

اکبر گنجی از شاخص ترین چهره هایی است که انتخابات آتی ریاست جمهوری را تحریم کرده است:

"در مانیفست جمهوریخواهی من دلایل تحریم را بصراحت گفته ام و آن را تئوریزه کرده ام. معتقدم نظرم بسیار هم مستدل است و دوستانی را که دیده ام از آن حمایت می کنند."

او که اساس تحریم خود را مخالفت با رهبر فعلی جمهوری اسلامی گذاشته است می گوید: "امیدوارم در ایران یک دموکراسی در قالب جمهوری تمام عیار، یک حکومت تکثرگرا و سکولار ایجاد شود؛ حکومتی ملتزم به حقوق بشر."

نظرات 1 + ارسال نظر
غریبه کوچولو چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:38 ق.ظ http://dorooghi-digar.blogsky.com/

سلام
خبر طنز انتخابات اگه دوست داری
یه سری به کلبه ی غریبه ها بزن
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد