کاردینالهای کلیسای کاتولیک پاپ تازه را برگزیدند

Pope Benedict XVI waves from a balcony of St. Peter's Basilica
واتیکان نام رهبر تازه بیش از یک میلیارد کاتولیک جهان را اعلام کرده است. یوزف راتزینگر، کاردینال آلمانی و هفتاد و هشت ساله که به محافظه کاری شهرت دارد، به عنوان پاپ بندیکت شانزدهم جایگزین ژان پل دوم شد.

دود سفید از دودکش کلیسای سیستین
دود سفیدی که از دودکش کلیسای سیستین برخاست نخستین نشانه انتخاب پاپ جدید بود
در پی این نشانه های سنتی، هزاران نفری که در میدان سن پیتر به انتظار تصمیم کاردینالها بودند به هلهله و شادی پرداختند.
سرانجام کاردینالها در دومین روز از نشست خود که پشت درهای بسته و با قطع ارتباط از جهان خارج برگزار می شد، در سومین رای گیری برای برگزیدن رهبر تازه کاتولیکهای جهان به توافق رسیدند.

 
 

لینک:

هر کس رویه
" مسیح علی نژاد" را ادامه دهد،از مجلس هفتم اخراج خواهد شد.

مصطفی معین، در جمع عروسکها

یک خاطره از اورکات






فردا باید برگردم به خاطر این  مجبورم یک دفعه ای سه ٬چهارتا مطلب رو باهم پست کنم چون دسترسی به اینترنت تو اون خراب شده برام مشکله!!!
حتما فهمیدید که مجلس مردمی!!! یک خبرنگار رو بیرون کرده. که به گفته خود انها به خاطر
بی ادبی به نمایندها بوده.البته مثل اینکه واقعیت از این قرار که این خانم فیش عیدی اقایون رو
که بیش از یک میلیون بوده رو برملا می کنه! به قسمت که نوشته ی اقای ابطحی توجه کنید

آقای باهنر در پاسخ به یکی از نمایندگان اقلیت که گفته بود خبرنگار دماسنج هستند گفته بود دماسنج نباید خراب باشد و خبرنگار را به بی­نزاکتی و بی­ادبی متهم کرد. وقتی من تصادفاً خودم داشتم از رادیو این جملات را می­شنیدم، باورم نمی­شد. حالا اگر یک خبرنگاری بعد از عرض سلام و آرزوی توفیق برای یکایک نمایندگان و تأکید بر این که همه در انتخابات رقابتی سالمی با رأی حداکثر مردم امتحان شده­اند فیش عیدی را منتشر می­کرده مسأله حل بود؟.

ضمن این که بالاخره معلوم نشد که خانم علی نژاد بد اخلاق و بی ادب است و یا حرف نماینده­ی مجلس درست است که خبرنگارها طنازی می­کنند و نمایندگان در پاسخ به طنازی آن­ها «مجبور» می­شوند پاسخ بدهند!
خانم مسیح علی نژاد یک وبلاگ راه اندازی کردن وقت کردید سر بزنید

در مورد این موضوع نوشته زیر رو در BBCخوندم وفکر کردم بهتر باشه شما هم بخونید

بنابر گزارشها، دو رئیس جمهور درباره یزد در مرکز ایران که زادگاه هر دوی آنهاست گفتگوی کوتاهی به زبان فارسی داشته اند.

رئیس جمهور اسرائیل همچنین گفته بود که طی این مراسم، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه که متحد نزدیک ایران در خاورمیانه به شمار می رود نیز دو بار دست خود را برای دست دادن بسوی او دراز کرده و با وی دست داده است.

سوریه که همچون ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد تایید کرده که آقای اسد با رئیس جمهور اسرائیل دست داده است ولی منابع سوری افزودند که این اتفاق، موضع سوریه نسبت به این دولت یهودی را تغییر نمی دهد.

اما آقای خاتمی پس از بازگشت به تهران با تکذیب خبر ملاقات با آقای کاتساو، به خبرنگاران گفته است که "اگر بنابود حرفهای اسرائیلیها پذیرفته شود، خیلی چیزها باید پذیرفته می شد و خیلی نسبتها دادند".

خبر برخورد دوستانه میان رئیسان جمهور ایران و اسرائیل را رسانه های جهان ظرف مدت کوتاهی بازتاب گسترده ای داده اند اما خبرگزاری جمهوری اسلامی طی گزارشی این خبر را "تناقض گویی اسرائیلیها در سناریویی علیه ایران" عنوان کرده و از قول محمد جواد فریدزاده، سفیر ایران در واتیکان اعلام کرده که تا زمانی که وی حضور داشته، صحبتی میان رئیسان جمهور ایران و اسرائیل صورت نگرفته است.

حکومت ایران رسماً موجودیت اسرائیل را قبول ندارد و آیت الله خمینی، بنیانگذار حکومت جمهوری اسلامی در ایران، اسرائیل را "غده سرطانی" نامیده و خواهان حذف این کشور از صحنه جهان شده است.

از آنجا که نام خانوادگی رئیسان جمهور ایران و اسرائیل با حرف ک (k) لاتین آغاز می شود، میان این دو بیش از دو صندلی فاصله نبوده است.

پست ریاست جمهوری در اسراییل مقامی صرفا تشریفاتی است.

البته در مورد نوشته پائین باید اضافه کنم که خاتمی هر گونه صحبت ودست دادن با رئیس جمهور اسرائیل رو تکذیب کرده وگفته اسرائیلی ها همیشه دروغ می گن.البته در عکس پائین که در اکثر خبرگزاریها اومده صورت شخص مقابل مشخص نیست .