یک قرارداد کوچک دیگر

همانطوری که رئیس جمهور محبوب ومردمی قبلا هم اعلام کرده بودن در جهت شفاف سازی در قراردادهای نفتی و اوردن نفت سر سفرههای مردم ودر ادامه دور کردن دست مافیا از قراردادهای نفتی قرارداد ۳/۱ میلیارد دلاری با سپاه منعقد کردن.خوب تا اینجای قضیه که مشکلی نیست سپاه از نظر قانونی حتی می تونه در قاچاق کالا هم دست داشته باشه این که دیگه چیزی نیست!اما نکته اینجاست که این قرارداد کوچک بدون اینکه مناقصه ایی در کار باشه بسته شده وجالب تر اینکه وقتی از اقای وزیری هامانه پرسیدن چرا همچین قراردادی رو بدون انجام مناقصه به سپاه دادید ایشون فرمودن چون انجام مناقصه یک سال طول می کشید و گاز رسانی به مردم عقب می افتاد!!!واقعا چقدر خوبه که ما همچین وزیری داریم ولی شاید به فکر اقای وزیر نرسیده باشه که می شد از چند شرکت بزرگ دعوت کرد وبین اونها مناقصه برگزار کرد که فکر نمی کنم بیشتر از ۲ ما ه طول می کشید.

 (این خط لوله قراره ۵۰میلیون متر مکعب از گاز عسلویه را از طریق استان هرمزگان به استان سیستان و بلوچستان منتقل کنه )و این قرارداد نشان میده که ما در کشورمون اصلا فسادی نداریم و بخصوص در این مورد کاملاشفاف عمل شده وجز افزایش قدرت سپاه وفساد بیشتر در کشور سود دیگه ایی نداره و جالبه بدونیدجناب رحیم صفوی هم فرمودن «براى این کار هم اجرى در دنیا نمى خواهیم. ما سودطلب و تاجر نیستیم. اگر به دنبال دنیاطلبى بودیم وارد سپاه نمى شدیم. اگر درآمدى هم حاصل شود در جهت دفاع از مملکت است.» 

خوب اصولا بعضی ها رو هر کاریشون بکونی خجالتی و کم رو هستن!

دوم خرداد

امروز دوم خرداد بود روزی که چه موافقان وچه مخالفان نمی تونن یک چیز رو درش نادیده بگیرن و اون هم خواست مردمه!در شرایطی که همه ی ارکان حکومت دست به دست هم داده بودن تا یک چیز از پیش تعیین شده ایی رو حاکم کنن مردم خواستن ونگذاشتن که چنین اتفاقی بیفته و حاکمیت رو در یک غافلگیری فرو بردن. حالا نمی خوام این رو بگم که دوم خرداد موفق بود یا نه ولی هر چقدر هم که با بی انصافی نگاه کنیم نمی شه گفت که هیچ دستاوردی نداشته ولی چیزی که مهمتر از این بحثه اینه که از انتخابات ریاست جمهوری به بعد حرکتی شروع شده که یک برنامه از پیش تعیین شده ایی رو اجرا کنه مثل انتخاب شدن احمدی نژاد(با ارای مردمی!)بحث انرژی هسته ایی وتحریم وحالا هم بحث محدود کردن اختیارات شوراها یا شاید هم منحل کردن شوراها که  از بزرگترین دستاوردهای دوم خرداد بشمار می اد. وخیلی از برنامه های دیگه که ما ازش خبر نداریم تا یک بار دیگه حاکمیت غافلگیر نشه! ومردم هم که در یک بی تفاوتی که شاید هم به خاطر ضعف اطلاع رسانی باشه فرو رفتن که این همون خواست حاکمیت فعلیه واز خداشه تا اینطوری همه رو سر گرم کنه. واقعا چرا مردمی که همچین قدرتی دارن الان وشاید بهتر باشه بگم اغلب اوقات خوابن؟واقعا چرا!