دکتر علی شریعتی

خواستم بگویم :فاطمه دختر خدیجه بزرگ است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که:فاطمه دختر محمد (ص)است.
دیدم که فاطمه نیست
خواستم بگویم که:فاطمه همسر علی است.
دیدم که فاطمه نیست
خواستم بگویم که :فاطمه مادر حسنین است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که :فاطمه مادر زینب است.
باز دیدم که فاطمه نیست.
نه اینها همه هست و این همه فاطمه نیست.
فاطمه فاطمه است.
 
201009.jpg 
 
"...خدایا تو چگونه زیستن را به من بیاموز
چگونه مردن را خود خواهم اموخت ..."
"...خدایا رحمتی کن تا ایمان نان و نام
برایم نیاورد.قوتم بخش تا نانم را و
حتی نامم رادر خطرایمانم افکنم..."
 

غریب بود غریبانه خفت در غربت
معلمی که مرا بال ارزو بخشید
چه طعنه ها که شنفت از مردم در غربت
مگر مادر میهن نداشت اغوش
که ان غریب وطن تن نهفت در غربت
 
 

پ.ن:امسال شهادت حضرت فاطمه با شهادت دکتر علی شریعتی همزمان شده کسی که هم در زمان حیاتش مخالفانی رو داشت هم بعد از مرگش ، تهمت های زیادی رو هم بهش زدن و می زنن اما من هیچ وقت نفهمیدم بعضی ها چرا می گن ما از شریعتی بدمون میاد ! شاید به خاطر اینکه هیچ وقت اون رو به طور کامل نشناختن من هم نشناختم ولی سعی می کنم که بشناسم  این نوشته ها هم گزیدهایی از نوشته های دکتر شریعتیه.

 

از کرامات دولت فخیمه

از کرامات دولت فخیمه دو مطلب قابل عرض است:

احمدی نژاد :بزرگان مجلس به من گفتن اگرلایحه افزایش قیمت بنزین به  100 تومان را به مجلس ببری، عزمی در مجلس وجود داره که قیمت رو حتی به 150 تومان هم برسونن و ما به خاطر اینکه به مردم فشار نیاد این کار را نمی کنیم و با همان فیمت سابق بنزین رو عرضه می کنیم !

 و شورای اطلاع رسانی دولت سه شب پیش رسماً اعلام کرد که قیمت بنزین از اول خرداد 80 تومان خواهد بود.

 دو روز پیش  هم شورای اطلاع رسانی  دولت و دفتر رییس جمهور در اطلاعیه ایی رسمی که در خبرگزاری فارس منتشر شد اعلام کردن؛ «براساس تصمیم دولت به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای اجرای مصوبه مجلس بنزین کماکان با قیمت سابق عرضه و همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی نرخ هر لیتر بنزین با نرخ جدید عرضه خواهد شد.»

و در اخبار شبانگاهی صداوسیما از عرضه بنزین 80 تومانی خبر دادن

و چند ساعت از این خبر نگذشته بود که تصمیم افزایش قیمت بنزین به لیتری 100 تومان اعلام شد و گفته شد فعلا از سهمیه بندی خبری نیست!!!

و بالاخره روز مو عود( اول خرداد) فرا رسید ومعلوم شد بنزین لیتری  100 تومنه نه بیشتر نه کمتر البته تا اواسط خرداد باید صبر کرد تا معلوم بشه تکلیف سهمیه بندی چیه؟

از وقتی که این طرح مطرح شده همیشه با خودم فکر می کردم پس چطوری باید رفت و امد کرد؟ گذشته از اینها در حال حاظر به گفته کارشناسان تورم 23 درصده و گفته می شه که به 25 درصد هم می رسه که در چند سال اخیر بی سابقه است  واین در صورتی که هنوز حقوق کارکنان دو لت افزایش پیدا نکرده و اگر هم زیاد بشه بین 5 تا 10 درصده  یعنی برای اولین بار در چند سال اخیر کمتر از نرخ تورمی که بانک مرکزی (13درصد) اعلام کرده و با اجرای این طرح معلوم نیست تورم به چند درصد می رسه؟و مردم هزینه حمل ونقل رو باید از کجا بیارن؟(شاید هم با روی سقف اتوبوسهای شرکت واحد سوار بشن!!!)

البته معلوم نیست چرا مجلس محترم در سال 82  بر خلاف نظر دولت وقت مانع افزایش قیمت بنزین شد  ودر سال گذشته هم دولت اعلام کرد برای اینکه مردم به سختی نیفتن وبخاطر جلوگیری از افزایش نورم قیمت بنزین ثابت خواهد ماند. که اگر از چهار سال پیش سالی 20 تا 25 تومان بنزین گران می شد نه شوکی ایجاد می شد ونه مردم سردر گم می شدن و نه بازار سیاهی اجاد می شد ،دیر نخواهد بود روزی که کوپن فروشان به جای خرید و فروش کوپن کارت هوشمند سوخت خرید و فروش کنن(البته بگفته مسئولان تا چند وقت دیگه کالا برگها فقط در روستاها و شهرهای بسیار کوچک عرضه خواهد شد و کپن فروشان جمع اوری خواهند شد . حتما بخاطر اینکه در شهرهای بزرگ اصلا کسی سراغ کوپن نمی ره و همه مردم در رفاه مطلق بسر می برنن!)

و اگر از احوالات خودم خواسته باشید پیرو اینکه بنده تنها فرزند ذکور خانواده هستم و بخاطر همین هم می گن معاف شدی(فعلا که کارتش نیامده و تا کارت هم نیاد هیچی معلو نیست) و از انجایی که تا 3.5 ماه دیگر عروسی ابجی محترمه اینجانب می باشد و یخاطر اینکه خود ابجی محترمه در هفته 5،4 شب کشیک تشریف دارن و مادر بنده هم پا درد دارن و پدر هم که مشغول کار هستند یا حوصله این جور کارها رو ندارن و در این نزدیکی ها هم فامیل چندانی نداریم  می ماند بنده که بروم به دنبال جهیزیه !!!!!! خودمون کم بد بختی و امتحان داریم حالا باید پاشیم بریم دنبال بخچال و گاز و صد تا کوفت و زهره مار دیگه یکی نیست بگه اخه بدبخت به تو چه سر پیازی ته پیازی چی به تو می رسه؟

چی کار کنم  دیگه زیادی احساس مسئولیت می کنم !!!جالب اینکه به مدد دولت فخیمه تمامی لوازم خانگی اعم از ایرانی یا فرنگی حود 60 تا هفتاد درصد گران شدن و هرچی جنس تقلبی و بنجوله ریخته تو بازار! خدا بخیر کنه اگه تا اخر این کار نخوایم کاسه گدایی دستموت بگیریم خیلیه!!!