و اکنون رسالت زینب

اما بگو ،

ای خواهر،

بگو که ما چه کنیم؟

لحظه ای بنگر که ما چه می کشیم ؟

دمی بما گوش کن تا مصا ئب خویش را با تو باز گوئیم،

با تو ای خواهر مهربان !

این تو هستی که باید بر ما بگریی !

 

پ.ن: بر گرفته از کتاب شهادت تالیف دکتر علی شریعتی 

نظرات 7 + ارسال نظر
کوروش آنلاین یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:47 ب.ظ http://cyrusonline1.blogfa.com

درود
شما می تونی به بخش نظرات مطلب مورد بحث بری. اونجا هم دوستان به تفصیل نوشتند و هم بنده یه چیزایی نگاشته ام. در ضمن کتابی که به شما معرفی کردم یکی از دهها کتابیه که درباره این موضوع نوشته شده. می تونید به دیگر منابع هم مراجعه کنید.
بدرود

سلام
دوست عزیز تا اونجا که من متوجه شدم ایراد شما به این سریال به خاطر اینه که در قسمتی از این سریال که نامه ی خسرو پرویز به پادشاه یمن خوانده می شود او خود را خدایگان ایران می نامد و شما به این موضوع ایراد داشتید و می گفتید چنین نیست و وقتی من دلیل این مخالفت را جویا شدم شما به مستنداتی از کتاب ایران از آغاز تا اسلام ترجمه دکتر محمد معین استناد کردید که من به ان دسترسی ندارم و شما هم نقل قول مستقیمی از ان ننوشته اید و من واقعا نمی دانم در ان کتاب ان چیزی که شما می گویید نوشته شده است یا نه .اما دوست عزیز من می خواهم شما را به کتاب معروف ترجمهٔ فارسی ایران در زمان ساسانیان نوشته کریستن سن چ 2 ارجاع دهم که در ان خلاف گفته های شما را بیان می کند :(صص ۴۶۲ – ۵۱۹)
خسروپرویز یکی از شاهان با اقتدار ساسانی است شهریاری بود که خود را چنین می‌خواند «انسانی جاویدان در میان خدایان و خدایی بسیار توانا در میان آدمیان، صاحب شهرت عظیم، شهریاری که با خورشید طالع می‌شود و دیدگان شب عطاکردهٔ اوست
جدا از این مورد در خلال این سریال ایرانیان ادمهایی کاردان و فهیم نشان داده می شوند مثلا در صحنه ی ورد ایرانیان به شهر که همزمان با ان پسر بچه ایی را به اتهام دزدی گرفته اند با درایت ایرانیان مجبور میشوند او را ازاد کنند و انها را انسانهایی جوانمرد نشان می دهند مثلا در صحنه ایی که سربازان ایرانی مشاهده می کنند کفار به انسانهایی بی پناه حمله می کنند به یاری انها شتافته و انان را نجات می دهند در ضمن انها را انسانهایی فهیم نشان می دهند به گونه ایی که با دیدن مسلمانان یکی از سربازان متحول شده و مسلمان می شود.
البته در مجموع از لحاظ بار هنری سریال ضعیفی است ولی اینکه شما می فرمایید ضد ایرانی و همانند 300 است و به ایرانیان تو هین کرده و با مستنداتی دروغین نوشته شده با مستدات محکم بیان شده در این کتاب و کتابهایی دیگر چنین نیست .

کوروش آنلاین یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 05:17 ب.ظ http://cyrusonline1.blogfa.com

درود
متاسفم که هنوز با چندین نظر و مطلبی که درباره این مبحث نگاشته ام شما را متوجه موضوع اعتراض به این سریال نکردم. اعتراض ما بیش از اینهاست. من نگفتم در کتاب مورد اشاره درباره خسرو پرویز چیزی دیگری نوشته شده است . بنده بحثم سر این است که با مطالعه آن کتاب و نگاه به این سریال خشونتی که ایرانیان در این سریال اعمال می کنند را نمی یابم. نوشته من در بخش نظرات مطلب وبلاگ را بخوانید . همان جا که به علم جامعه شناسی اشاره کردم. در ضمن به لینکی که در بخش نظرات گذاشتم هم سری بزنید. (مربوط به رادیو زمانه). در آن لینک مصاحبه امیر قویدل با ایسنا هم هست. اول این مطالبا بخونید بعدا درباره آن تفکر کنید. اگه باز هم با نظر من مخالف بودید من به نظر شما احترام گذاشته و تلاش نخواهم کرد نظرم را به شما تحمیل کنم و این انتظار را از شما نیز دارم.
بدرود.

سلام
دوست عزیز اگر منظور شما رفتار بازان با اویس قرنی است شما را ارجاع میدهم به کتاب محمد رسول الله که دقیقا مطابق با متن این سریال است . که اگر مطلبی خلاف ان دارید با بیان عینی از کتاب مذکور بیان کنید.
در مورد مصاحبه اقای قویدل با ایسنا و انتشار تنها قسمتی ازمصاحبه ایشان توسط سایت رادیو زمانه تنها می توانم ابراز تاسف کنم برای سایتی که وظیفه اش اطلاع رسانی است نه انتخاب سلیقه ایی گفته های دیگران .من در اینجا گفته های ایشان را نقل به مضمون می کنم ایشان می فرمایند برای تبدیل شدن یک موضوع تاریخی به سریال باید از عنصر جذابیت هم استفاده کرد. که از اصول درام نویسی است و گرنه کشش لازم برای نگه داشتن بیننده را نخواهد داشت مانند ایجاد شخصیتهایی ویا .... که در همه ی فیلمهای تارخی که نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا ساخته می شود صدق می کند ولی نه ایجاد تحریف، که با مستندات گفته شده در این مورد تحریفی وجود ندارد.
من هم همانند شما با احترام به عقاید دیگران موافقم ولی وبلاگ نویس عزیز امثال من و شما هستیم که وبلاگستان پارسی را شکل می دهیم ودر مقابل بیان سلیقه ایی وبدون مستندات از وقایع تاریخی اعم از تاریخ پر صلابت ایران باستان و زمانهای دیگر مسئولیم و تنها به خاطر جذب خواننده و بدون اطللاع کافی نباید خواسته یا نا خواسته اقدام به تحریف واقعیتها و گمراهی خوانندگان شویم که با این کار نه تنها تاریخ خود بلکه وبلاگ نویسان فارسی را نیز زیر سئوال می بریم .

رها سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:08 ق.ظ http://shererahaei.persianblog.ir

به می بینم که شما هم شریعتی هستین منظورم از طرفدارانشونه

رها سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:11 ق.ظ http://shererahaei.persianbloh.ir

رسالت زینب احیای عشق بود ...

فاطمه چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:55 ب.ظ http://http://ermaiel.persianblog.ir

سلام اگر رافتی از اسام در دل من باقی مونده بیشک از قلم دکتر شریعتی هست. خیلی جوون بودم شروعش کردم. به نظرم ۱۳ سالم بود که هبوط و کوویرش رو خوندم.

ای بابا مگه امتحانا میگذاره ارماییل به روز بشه. بعد از ۱۵ ۱۶ بهمن اگر خدا بخوهد!!

م پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:19 ق.ظ http://asemaniii.blogfa.com

سلام دوست گرامی
فلسفه قیام عاشورا بر بسیاری از ما پوشیده است.
درسته به جای اشک بهتر به فلسفه پرداخت ولی خود اشک هم بی پشتوانه فلسفی نیست. شما که می دونی خوبه به هر نحو مردم فلسفه این قیام بی نظیرو درک کنن واسه عوام چه راهی پیشنهاد می دی؟ جز اینه که آدم واسه چیزی که عزیزه گریه می کنه؟ هر چی بیشتر اشک بریزه عطشش به شناخت بیشتر می شه و اینجوری که می تونه اونم سهمی از عاشورا ببره. جدای از اینکه با تکریم امام خودش نظر محبت اونو هم جلب می کنه. یعنی یه طرفه نیست این افزایش محبت و علاقه.

آرمان آریایی جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:56 ب.ظ http://fardaaye-roshan.persianblog.ir

سلام..من اگه اینجا کامنت نگذارم نشونه تحویل نگرفتن نیست مهندس..بخدا گرفتارم شدید..عذر تقصیر...به امید فردای روشن برای من٬ تو و تمام مردم دنیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد