دختر شایسته

چند وقت پیش خبری خوندم مبنی بر اینکه رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان از انتخاب دختر نمونه خبر داده ٬ گذشته از محتوای این خبر و سابقه اش در ایران باید برسی کرد که این انتخاب به اصطلاح شایسته چرا فقط در مورد خانومها اتفاق می افته؟چرا  این انتخاب در مورد اقایون نیست؟یا انتخاب فرزند نمونه نداریم؟اینجاست که بنظر می اد فقط یک دلیل می تونه داشته باشه واون نگاه جنسی به زنه! در این مسابقه ها برای انتخاب کردن دختر شایسته  فاکتورهایی رو که در نظر می گیرن چیه؟ایا تنها ظاهر مناسب و داشتن یک نوع تکلم خاص ونوع راه رفتن و چیزهایی شبیه به این می تونه مشخصه های برتر بودن باشه؟ایا زنهایی که در جامعه ما ویا در جهان هستن و در زندگی روزمره خودشون کارهای بزرگی انجام میدن ویا خودشون بار یک زندگی رو بر عهده دارن ودارای ظاهر زیبا نیستند شایسته نیستند؟این نوع مسابقه ها تنها باعث می شه  زن فقط ازدید زیبایی ظاهر بررسی بشه ونه تنها از مشکلهای زنها حل نمی کنه بلکه باعث می شه  مشکلهای اونها ها زیاد تر هم بشه ودر جامعه از این نظر برسی بشن .ونتنها باعث نمی شه که اونه به حقوق خودشون(به خصوص در ایران)برسن بلکه اونها رو از حقوقشون دور هم می کنه!
در مورد این گفته خانوم نوبخت هم به نظر نمی اد عملی باشه چون قبلا هم همچین تلاشهایی شده بود ونا موفق بوده وبنظر می اد تنها به خاطر اوضاع سیاسی باشه و می خوان با این کار جو منفی علیه احمدی نژاد رو از بین ببرن که بد از بدتره!و حتما ملاک ایشون داشتن حجاب کامل و مادر یا خواهر شهید بودن و پایبند بدون قید وشرط ولایت فقیه وعملکرد جمهوری اسلامی و طرفدار رئیس جمهور محبوب(با ارای سهمگین)بودنه!

رامونا

رامونا امیری که دارای اصلیت ایرانی تو نسته مقام اول دختر شایسته کانادا رو بدست بیاره وداره خودش رو برای مسابقه ی جهانی اماده می کنه وجالب بدونید که برای بار دومه که یک شخص دارای اصلیت ایرانی تونسته مقام اول دختر شایسته رو در کانادا بدست بیاره مصاحبه اش رو اینجا بخونید.
نظرات 5 + ارسال نظر
بهنام دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:04 ق.ظ http://iranfreedom.blogfa.com

علی جان سلام
روز خبرنگار بر همه خبرنگاران آزاده تسلیت باد .
آپدیتم ...
سر بزن .....

مریم و سعید دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:38 ق.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام دوست من . بعد از ۲ سال و اندی صبر بر عشق به لطف خدا امشب رسما به هم رسیدیم ....

مرجان دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:46 ب.ظ http://marjan2005.blogfa.com

سلام علی جان
ازاین که به وبلاگ من سرزدی خوشحال شدم.
موضوعی که نوشتی خیلی جالبه.
بازم سربزن منتظرم

امیر توحید فاضل دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:18 ب.ظ http://www.jam7679.persianblog.com

سلام.
از اینکه به وبلاگ من سری زده و نظری از سر لطف گذاشته اید سپاسگزارم.
من با نظرات شما در اکثر موارد موافق هستم.
و اما نظر من. در شرایط فعلی که جنبش اصلاحی در کشور شکست خورده است، وظیفه تمامی روشنفکران و اصلاح‌طلبان در هر قشری که هستند و با هر توانی که دارند این است که با بازنگری به دورانی که رفت و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت به بازسازی خود بپردازیم.
ما باید قبول کنیم که مردم در انتخابات شوراهای دوم، مجلس هفتم و ریاست جمهوری دوره نهم زبان مشترکی میان خواسته های خود و شعارهای اصلاح طلبان نیافتند. فرار از این واقعیت قطعا به نفع دشمنان اصلاحات است.
و اما دومین وظیفه ما در این دوران. مشکلات امروز جامعه ایران به طور مستقیم با ساختار در ارتباط است.
باید این ساختار به درستی شناسایی و پس از آن با اتخاذ راهکارهای علمی برای درمان آن تلاش کرد.
موفق باشید.

مژده چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:27 ق.ظ http://hadisejavani.blogfa.com/

سلام
واقعا چرا همه چیز رو با زیبایی میسنجن؟
براستی شایسته یعنی صورت زیبا یا سیرت زیبا؟
شاد باشی و عاشق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد