متن کامل و سانسور نشده برنامه انتخاباتی معین

هی می گم تو این فورجه بشینیم  درس بخونیم ولی مگه می شه! اخرشم این دیجیتال و می افتم استادش ترم قبل به یکی داده ۱.۲۵ خدا به داد ما برسه .تو سایت معین بودم این مطلب و دیدم گفتم شاید به درد شما بخوره چون فیلمش چندان جالب نبود .به هر حال چه رای بدیم چه نه رفسنجانی!!! به قول یکی که می گفت چه مردم رای بدن چه نه تعداد رای دهنده ها رو که زیر پنجاه درصد که اعلام نمی کنن! اونایی که مگن رای ندید براشون رفسنجانی ومعین فرقی نداره ولی برای ما به از هیچی ٬ چون اگه رفسنجانی بیاد همین فنقل ازادی هم از بین میره البته معین هم همچین اش دهن سوزی نیست ولی بودنش بهتر از نبودنش !!!

مصطفی معین

متن کامل و سانسور نشده برنامه انتخاباتی معین با جوانان

امروز: متن زیر حاصل گفت وگوی دکتر مصطفی معین با جمعی از جوانان است که دیروز از شبکه شش سیما پخش شد. متن زیر اگرچه در برخی از جاها با سانسور صداوسیما مواجه شد و تصاویر مخدوش آن از شبکه شش پخش شد و به لحاظ اهمیت متن کامل آن در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.
لازم به توضیح است که فیلم این مساجد درحال حاضر در سایت دکتر معین (همه ایرانیان) قابل دسترسی است.

حضور شما در عرصه ریاست جمهوری، یک گام جدید در اصلاح طلبی است، چه گام جدیدی در دولت شما وجود خواهد داشت که در دولت آقای خاتمی وجود نداشت؟ در مورد مشکل جامعه ما در مورد نهادهای موازی دولت چه نظری دارید؟ آیا در دولت شما جایی برای ایرانیان خارج کشور است و یا کسانی که مثل شما فکر نمی کنند؟ تا چه حد برنامه های جبهه مشارکت را جدی می گیرید؟
با دوستانی که در مشارکت هستند، بیشترین هم فکری را در میان احزاب ایران داریم. نه آنها توقع داشتند که من دولت حزبی تشکیل بدهم و نه من متعهد شدم که این دولت حزبی را تشکیل دهم. نه اینکه دولت حزبی چیز بدی باشد، شرایط کشور در این زمان اجازه نمی دهد. پس کابینه ای که می خواهد از کارآمدی برخوردار باشد باید در فضای ملی همکاران خودش را انتخاب کند، من حتی می گویم فضای فراملی، یعنی ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و دارای کارآمدی هستند در دولت استفاده خواهم کرد. مهمترین تعهدی که به عنوان یک پروژه در نظر دارم این است که اگر رای انتخاب مردم داده شد، به رئیس جمهوری که مجری قانون اساسی است، رئیس جمهور از تمامی حقوق و اختیارات قانونی خودش در قانون اساسی در جهت دفاع از حقوق مردم استفاده کند و تا آخر هم از این حقوق دفاع خواهد کرد. در این جهت، برای اینکه بتواند با اقتدار بیشتری عمل کند شرط اول این است، باید انتخابات جدی و شکوهمند و قانونی و آزاد باشد و اگر بود با مردم تعامل آغاز می شود. رئیس جمهور از همان لحظه ای که انتخاب شد نباید تعاملش را با مردم از دست بدهد، باید از همان لحظه با مردم وارد گفت وگو شود از او تشکر کند و گزارش کار بدهد. و این گزارش کار باید به طور منظم تکرار شود تا تعامل از دست نرود. این رئیس جمهور و دولت باید با نخبگان تعامل داشته باشد و نباید اجازه قطع شدن آن را بدهد و اینها پشتیبان یک دولت برای موفقیت است و دولت خودش از کارآمدی و انسجام برخوردار باشد. یعنی همکارانی را که اصلاح طلب باشند انتخاب کند. بنابراین یک چنین دولتی با چنین پشتوانه هایی که مردم و افکار عمومی در راس هستند، این دولت از حقوق مردم دفاع خواهد کرد در چارچوب قانون اسلامی. به دور از اجازه دخالت نهادهای انتسابی هستند یا در خود قانون اساسی پیش بینی نشده اند.

رابطه شما با آمریکا چطور خواهد بود؟
برنامه من در سیاست خارجی حل چالش آمریکاست و مهمترین مشی ما در سیاست خارجی ایجاد تفاهم و اعتمادسازی با کشورهای جهان است. به هرحال این یک تدبیر است و یک وسیله ای است که از منابع ملی مان پاسداری کنیم و در جهت منافع ملی مان حرکت کنیم.

آیا شما این اقتدار را در ارائه دولت اصلاحات می بینید که تمام اعضای کابینه را خودتان انتخاب کنید؟
این مواردی که شما فرمودید دقیقاً دغدغه های خود من است در امتداد اقتدار یک دولت و رئیس جمهور. بیش از 2600 سال قبل در کشور ما اولین منشور حقوق بشر در ایران رسماً شر وع شده است. من به یکی از بندها اشاره می کنم که از زبان کوروش است. «من اعلام می کنم که هرکس آزاد است هر دین و آیینی را که میل دارد برگزیند و در هر جایی که می خواهد سکونت نماید و به هر دینی که معتقد است هدایت کند و هر کسب و کاری را که می خواهد انتخاب نماید تنها به شرطی که حق کسی را پایمال نکند».
این باعث افتخار است و کشوری که پیشتاز بوده در عرصه حقوق بشر خیلی بد است که در قرن 21 سرکوب می کند. خیلی بد است که ما می بینیم که کسی را اولاً بدون اینکه یک محکمه قضایی به صورت قانونی و علنی تشکیل بشود و هیأت منصفه ای وجود داشته باشد محاکمه کنند و یا بدون محاکمه بعد از 3 سال تبرئه می شود. چه کسی می خواهد پاسخگوی این تضییع حقوق انسان ها بشود. اصل نوزده را می خوانم: مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد و زبان. مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود». قانون اساسی صداقت کامل دارد و میثاق ملی ماست.

هنوز تابوهای نقد قانون اساسی شکسته نشده، آیا می توانیم؟
هیچ وقت در هیچ جایی نگفتم که نقد قانون اساسی توطئه و یا خیانت است. رئیس جمهور مجری قانون است و این قانون هم تا وقتی که تغییر نکرده و تجدیدنظر نشده میثاق ملی است. قانون اساسی ما قبل از اینکه ساختار و چارچوبش مشکل داشته باشد، مشکل دیگری دارد. عدم قاطعیت قوه مجریه در اجرای اصول قانون اساسی است. حکم حکومتی در قانون اساسی پیش بینی نشده است. تفسیر آن را حداکثر شورای نگهبان می کند، من تفسیر شورای نگهبان را به عنوان مجری قانون اساسی نخواهم پذیرفت.

با توجه به این حقوق زنان در جامعه خیلی تضعیف شده، شما چه برنامه ای خواهید داشت؟
طبیعی است که به عنوان یک استراتژی برابر حقوق خانم ها و آقایان در دولت جدید اصلاحات مورد تاکید قرار خواهد گرفت. حقوق کامل و برابر و فرصت های کامل و برابر شهروندی نسبت به کنوانسیون که در سطح جهانی وجود دارد و ما نباید نسبت به آنها بی توجهی کنیم. در صورتی که آن کنوانسیون ها و قراردادها، قراردادهای جهانی است. نباید مربوط به معدود کشورهایی باشد که رفع تبعیض جنسیتی امضا نکرده باشد. بعد از پیروزی انقلاب، سطح تحصیلات خانم ها افزایش پیدا کرده، مخصوصاً سطح تحصیلات عالی. ولی به همان نسبت حضور در اجتماع افزایش پیدا نکرده، یا از تبعیض برخوردارند یا حتی از نظر میزان درآمد و حقوق بین خانم ها و آقایان تبعیض وجود دارد.
در دولت من با هدف قرار دادن کارآمدی دولت، هیچ سقفی برای حضور خانم ها در مسؤولیت ها و در همه سطوح قائل نیستیم. حتی ممکن است اولویت خاص قائل شویم که بعضی ها به عنوان تبعیض مثبت از آن یاد می کنند. ولی من ترجیح می دهم که بگویم خانم ها باید از یک امتیاز و اولویت خاص برخوردار باشند تا سال ها برای اینکه حقوق تضعیف شده گذشته جبران شده در یک سطح برابر قرار بگیرد.

نظر شما در مورد تحریم چیست؟
من می گویم که عقلانیت جمعی مردم در سال 84 به مراتب از سال 76 بالاتر رفته. اما بعد احساسی، پایین تر رفته و این یک رشد است. در یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطیت هستیم که از این نظر پیشتاز بودیم در ارتباط با دموکراسی خواهی، عدالت خواهی و استبدادستیزی. 50 سال قبل هم که نهضت ملی نفت که مرحوم دکتر مصدق مهمترین برنامه ای که اعلام کرد، قبل از اینکه به مسؤولیت برسد برگزاری انتخاب آزاد را وعده داده. 25 سال قبل یک انقلاب مردمی اتفاق افتاد که بر علیه دیکتاتوری شاه بود و باز هم منجر شد که ما از آزادی بیشتری برخوردار باشیم و مجلس و انتخاب و... 8 سال پیش هم که جنبش اصلاحات را در دوم خرداد داشتیم. بنده فردی نیستم که توصیه کنم که همه این سوابق را در همه مقاطع سیاسی و تاریخی که یکی از دستاوردهای آن نماد دموکراسی در انتخابات دولت است صرف نظر کنیم. من صرف نظر نمی کنم و من توصیه می کنم که استقامت کنیم، این راه را ادامه بدهیم ما الان در دوره انتقال هستیم. دوره مقدمات فرهنگ دموکراسی خواهی در ایران طی شده است در عرض 100 سال گذشته. الان در نیمه راه هستیم و اگر این نیمه راه را ادامه بدهیم، به معنی درست به دموکراسی دیر یا زود خواهیم رسید. من با امید می گویم که البته به عنوان یک شهروند می گویم نه به عنوان یک کاندیدا. با توجه روندهای جامعه که برشمردم، ما خیلی سریع تر از گذشته این دوره انتقال را طی خواهیم کرد و به آرمان های دموکراسی خودمان خواهیم رسید البته بازهم با استقامت و حضور در صحنه. من فقط برگزارکننده انتخابات آزاد خودم بود. در سطح دیگر تضمین می دهم که اگر در سمت رئیس جمهوری قرار بگیرم، فقط انتخاب آزاد را برگزار کنم و تضمین انتخاب آزاد را از قبل اعلام می کنم. زنان به عنوان اصلی ترین حامیان حقوق بشری در جامعه و حکومت باید حضور داشته باشند. باید از حقوق آنان دفاع بشود و دموکراسی بدون حضور جدی خانم ها و جوانان مفهوم ندارد. استفاده از فکر و تجربه همه شهروندان ایرانی به استدلال و تمامیت ارزی و منافع ملی پایبندی خودشان را اعلام می کنند. استفاده از اقوام و مذاهب و به طور خاص اهل سنت در کابینه و در سایر مدیریت های حساس کشور، جلوگیری از توقیف نشریات به طور غیرقانونی جلوگیری از سانسور و جلوگیری از تبعیض و تحقیر برای همه شهروندان و به ویژه اصحاب علم و دانش و فرهنگ ایران ـ دفاع از اطلاع رسانی آزاد و پاسخگویی دولت در جهت برخورد با مفاسد بزرگ اقتصادی و یا اداری و رانت خواری و پدیده آقازادگی. و آخرین راهبرد جدید در دولت جدید اصلاحات برخورد با نهادهای موازی و دخالت گر در وظایف قانونی دولت است.

نظرات 5 + ارسال نظر
احمد پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:29 ق.ظ

جالب بود

محمد اسحاق آبادی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:53 ب.ظ

اینکه چند تا هرزه را بیاورند آیامیشود یک عنصر فاسد راذیرف
یکروز من به اسلام رای دادم زیرا میخواستم معرفت اسلام جهانگیر شده وصلح وعدالتی جهانشمول حاکم گردد متاسفانه امروز شغالان حتی اجازه معرفی حقیقت اسلام را نمیدهند ...ودرمقابل اصرارم سعی می کنند بامبلغی مرا ساکت کنند ....مرام اسلام این نیست درثانی 18 سال تحقیق کردم تا به جهانیان ثابت کنم سلمان رشدی همانند آخوند ها اسلام را از بند ناف به پایین میدیده واز آن گذشته مدارک کشف شده توسط قرآن وتورات در مصر متعلق به آحاد بشر است..من که هدف ضد بشر ی ندارم ..شما قضاوت کنید... سانسور حقیقتی تلخ http://h1.ripway.com/pishgooyan/672817-A.zip

محمد اسحاق آبادی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:54 ب.ظ

بنام خدا
نمایندۀ محترم یونسکو در ایران
عالیجناب :

وظیفۀ آن نهاد بین المللی حمایت از فرهنگ اقوام ملل ومعرفی آثار بجا مانده از تمدنهای کهن وحفظ آن جهت نسل آینده است
از این رو اقوام ملل به آن سازمان اعتماد دارند ، شناسنامۀ انسان متعلق به آحاد بشر می باشد وملل جهان مشتاق دیدن وفهمیدن مفهوم آن هستند . امید وارم آن نهاد بین المللی در تعهد خود ثابت قدم باشد و طعمۀ سیاست های امروز سیاستمداران نشوند، وتوجه داشته باشند که برای همیشه حقیقت از دید ملل پنهان نخواهد ماند . فرق بین انسان وحیوان در کسب معرفت و تبادل افکار جهت سیرتکاملی اوست ..ازسوی دیگراین مدارک ( مدارک کشف رمز شده مصری ـ ازجمله شناسنامه انسان در معبد دندره وشناسنامه زمین ـدره پادشاهان در مصر) میتواند وحدت اعتقادی بین ادیان واقوام بوجود آورد تا زمینۀ ساز صلحی جهان شمول باشد .. آیا هنوز هم باید سیاست های پوسیدۀ پنهان سالاری با ایجاد تفرقه وجنگ بین ملل برای کمپانی ها ایجاد بازار نماید ..وبشر با آه وناله تاوان خنده های مستانه مشتی سرمایه دار بی معرفت را بدهد ..واین در حالیست که بیوسفر زمین با آهنگی شتابدار در حال متلاشی شدن است ، همانند کشتی در حال غرق شدن که سرمایه دار وغیره را نمی شناسد .
این مدارک بما میگویند که چگونه میتوان جهت حفظ حیات سیاره ونجات بشر از مشکلات امروز، باتغیرنوع ماموریت نیروهای دفاعی از حالت سننتی به زیستی جهت حفظ بیوسفر، وایجاد جنگ زیستی ، نه تنها تمامی اقوام به صلحی پایدار میرسند ، بلکه نسل آینده نجات میابد ، وسرمایه داران نیز از فرصت پدید آمده ( با تغیر تولید ) میتوانند نهایت بهره را ببرند با این تفاوت که این بار، بازار مصرف بین الملی بوده ومورد قبول ملل ، که میتواند تا چهار صد میلیون فرصت شغلی جدید را در جهان بوجود آورد وفقر را ریشه کن نماید .
حال سوال من این است چرا جمهوری بظاهر اسلامی ایران با انتشار این مدارک که از طریق قرآن ، تورات ودیکر کتب آسمانی کشف رمز شده مخا لف است ؟ در صورتیکه ربطی به سیاست ندارد .
حقیر هیچ گروه سیاسی را قبول ندارم زیرا قطره ای از دریای معرفت قرآن را چشیده ام ..واین معرفت بمن میگوید : فرزندانمان ..نسل آینده ، حق دارند رقص پروانه هارا در دل طبیعت نظاره گرباشند وبه کسب معرفت بپردازند ، زیرا هدف از خلقت انسان شناخت خالق آفرینش بود ...در غیر این صورت باید قبول کنیم حیوانات ازما بمراتب از آزادی اندیشه بیشتری برخوردارند چون در بین ایشان سانسور وجود ندارد .
از طرف دیگر این مدارک ثابت میکنند ، موجودی فرا بشری درسیارۀ مان وجود دارد وما بخشی از وجود او هستیم ، او ازطریق انتشار دین وایجاد شریعت در بین اقوام ، حقایقی را در پس هر سازه ، کتیبه ویااسطوره پنهان نموده ، تازمانی که بشر به کسری از علوم مختلف دست یابد ، تا برایش این حقایق قابل هضم گردد .
برای من و دیگردانشمندان جهان این مهم است که بدانیم چه ارتباطی بین سازه هایی چون هرم بزرگ ( مصر )، مکعبی بنام کعبه ( عربستان )، استون هنچ ( انگلیس ) وغیره وجود دارد .
برایمان مهم است بدانیم چرا در پنج هزار سال پیش بعنوان هشدار به صورت انسانی در سطح مریخ اشاره شده ؟
برایمان مهم است بدانیم چطور ازمشگلات امروز بشر در رابطه با ناهنجاری تکنولوژی ، رشد جمعیت ، اقتصاد متکی به فروش ابزار جنگی ، و آهنگ شتابدار فرو پاشی زیست کره مطلع بودند ؟
از آن مقام برای بار دوم تقاضا میکنم این مدارک ومقالات مربوطه را براساس وظیفه به رویت ملل برسانند .

http://h1.ripway.com/pishgooyan/672817-A.zip آدرس مقاله تفسیر شناسنامه انسان
23/11/1385
رونوشت جهت مطبوعات ودیگر نهاد ها محمد اسحاق آبادی
توسط ایمیل فرستاده شد


محمد اسحاق آبادی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:55 ب.ظ

گویا گروهی جاهل در دلشان درباب امر ظهور شک افتاده ، کج فهمی را از باور های اعتقادی دور کنیم
امام صادق میفرمایند : پس از خروج سفیانی از بصره ( اشاره به خمینی )از غرب (از فرانسه ) به بلاد عجم وارد میشود در حالیکه صلیب بگردن دارد ( صلیب بگردن مسلمان ـ میشود باطل ـ وازدیدگاه دیگر مدعی شریعت اسلام بودن ) بعداز ورود او فتنه وفساد بلاد عجم را فرا میگیرد ( اشتباه نگیرید خمینی هم ازطرف آن حضرت مامور بود ) سپس به جنگ ایران وعراق اشاره میفرمایند ومگویند در این جنگ هیچکدام برحق نیستند اما مدعی حقند وپس ازکشتار زیاد بی نتیجه صلح میکنند وانگاه به جنگ عراق ومتحدین اینطور اشاره میکنند . میبینم ابتدا عرب با عرب به جنک بر میخیزد ...آتش سوزی بزرگی در شرق حجاز یبینم . میگویند در آنجاجنگلی وجود ندارد . ...میفرماید این آتش از چوب نیست ( اشاره به سوختن حلقه700چاه نفت کویت دارد ) آنگاه هفت پرچم برای جنگ از شرق به حجاز نزدیگ میشوند ( اشاره به نیروهای متحدین در جنک نفت ) میگویند این چه جنگی است که هفت پرچم ( هفت کشور ) باهم متحد میشوند . میفرماید : انها بخاطرگنجی میآیند که ازطلا وسنگ نیست واز زمین بیرون میآید ( اشاره به نفت ) اما موفق نمیشوند دگر بار مغربی ( بوش ) با بیش از یکصد هزار سپاه از آب سیاه ( دریای سیاه ) عبور میکند وبصره وبغداد (عراق ) را میگیرد درحالیکه حق طلبان جهان بپا خاسته اند ( تظاهرات جهانی علیه جنگ طلبی بوش ) و وحشت از مرگ سپید جهان را در بر گرفته ( میگویند مرگ سپید چیست میفرماید چیزی مثل وبا وطاعون ــــ اشاره به بیماریهای سارس ـیا آنفولانزای پرندگان ویا ایدز ) اما او با بیش از صد هزار سپاهش بزمین فرو میروند ( یعنی کسی آنها را شکست نمی دهد بلکه استراتژی او در منطقه شکست میخورد ) مابقی محفوظ بماند
صالح ابن شعیب


محمد اسحاق آبادی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:57 ب.ظ

به آقای بادمجانی بفرمائید ..ملت ما قتلهای زنجیره ای را فراموش نمی کنند ... برو جلو بذار باد بیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد